רון כחלילי | אייל שני: חצי פיתה עם בננה שמנכסת אותי

תחזיקו

לא מחבב אשכנזים קפיטליסטים שמנסים לתווך לי את האסלי והאותנטי, לרוב באיזו נימה מתנשאת וחמדנית, שהופכת את תרבותי לקליפה ריקה, למטבע זול שיכול לעבור מיד ליד, לא משנה מה המוצא או הרקע החברתי ממנו בקע המתווך.

וזה בדיוק מה שאני מרגיש כשאני עובר ליד המסעדה של השף אייל שני ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב, שנפתחה לפני כשנה ומאז מזהמת את הרחוב והשכונה, אין ביטוי אחר לתופעה הדוחה הזו.

היא אמנם התחילה כסתם עוד מסעדה, אחרי שהסושיה שהייתה שם פשטה את הרגל, אבל לאט-לאט, בשם נוסחת ההצלחה הפופלארית, הקפיטליסטית במובנה השטחי; בשם הרייטינג והגלאם וכל מושגי הכלום והשומדבר שכל כך עובדים היום, היא התפשטה לאורך ולרוחב, שלא לומר לעומק הרחוב והנשמה, והכל באיזו יהירות ותחושת "מגיע לי" אופיינית.

‏צילום מסך 2014‏.06‏.25 ב‏.09.55.25

זה דווקא התחיל צנוע. יום אחד נפתחו החלונות, הוצאה שורה של שולחנות עץ פשוטים וכסאות שוק-פשפשים לא תואמים, ארון החשמל הניצב ברחוב נצבע באמרות שפר חלולות, כמנהגו של בעל הבית, אבל לאט-לאט זה הלך והתפשט: השולחנות צופפו, נוספו כסאות, ציורי גיר נאיבים-עלק כיסו מדי בוקר את שארית המדרכה שנותרה להולכי הרגל, וגם מוסיקה מחרישת אוזניים החלה בוקעת, משעות הבוקר ועד שעות הלילה המאוחרות, מקצה הרחוב לקצהו. ולא סתם מוסיקה, אלא מוסיקה אותנטית, כמו כל דבר שקשור לבעל הבית. אותנטית ונרכשת. אריס סאן וזהר ארגוב, אהובה עוזרי ופיוז'ן מזרחי מקושקש, לעיתים אפילו הודית. למעשה כל סוג מוסיקה המעיד, בפרשנות וולגרית, על המיתוג הרצוי: אנחנו אותנטים, אנחנו נתווך לכם את האותנטיות, אנחנו נראה לכם כמה רב תרבותיים ורחבי אופקים אנחנו ואתם יכולים להיות, כמה פשוטים ובסיסיים הם החיים.

חצי פיתה עם עגבניות צלויות במלח ים או מלח אטלנטי, רבע פיתה עם בננה (או איך שלא קוראים לזה שם) ופיתה עם כרובית בתנור, שברור שגם לה יש שם אותנטי ופיוטי לעילא, והכל במחיר מופקע ולגמרי לא אותנטי, כזה המשתמש בבירור באותה אותנטיות לחשנית, שהפכה לפארודיה של עצמה עם רגע לידתה הנמהר, אי שם, לפני שתיים-שלוש עונות של התכנית ההיא בערוץ 2.

צצוע

אתם כבר שכחתם מה זה "בית" ו"חמלה" ו"שכונה" ו"בלתי אמצעיות", הם כאילו לוחשים לכם, באינטימיות מופלאה ובפשטות מדוייקת לכאורה, נפלתם לרגלי המכונה הקפיטליסטית המודרנית שהפכה אתכם לצרכנים טיפשים וסרי טעם של מאכלי אינסטנט ואבקת מרק, לא עלינו, אבל אנחנו, אם רק תבואו ותתחככו בפשוט שאנחנו מציעים, בכאילו-עממי שבחרנו לנו, בוודאי בעצת אנשי שיווק מיתוג ופרסום, אנחנו ניתן לכם את האפשרות לחזור ולגעת בפשוט שבכם, באותה תחושה שמיימית שאבדה לכם כבר מזמן, עכברים עירוניים שכמותכם.

אנחנו נמכור לכם חצי פיתה עם שוקולד למריחה שתיקרא, כמובן, בשם "אותנטי" כלשהו, ארוזה בנייר גס וממוחזר, אלא מה, או מיץ כלשהו בכוס זכוכית פשוטה, גם היא בוודאי במחיר מופקע (למרות שלגלגתם בלי בושה כשקנינו, בשם איזו אמונה תמימה, את "המים הקדושים" של הבבא סאלי או הבבא ברוך, כאילו לא מדובר באותה גברת בשינוי אדרת), אבל נספר לכם, ברצינות תהומית, שזה פשוט-פשוט. אבל לא פשוט סתם, אלא פשוט עם תודעה, פשוט בהפוך על הפוך, פשוט מתוך בחירה מושכלת, פשוט שיחזיר אתכם לילדות, לשכונה, לפנס הבודד וכדור הסמרטוטים, כזה שיקלף מכם את שכבות החיים המודרנים, מטשטשי האותנטיות הנכספת, וייתן לכם לחוש, לרגע קט שעולה המון, לרגע בודד שבוודאי יחרט בזכרונכם ויסופר שוב ושוב למעגלי מכרים משתנים, ("הייתי אצל ההוא מהטלוויזיה"), שאתם נוגעים בגרעיני שבכם, בילדי ובפראי.

במובנים רבים מזכירה לי המסעדה הזאת, את מה שקרה בשנים האחרונות בשוק הפשפשים, שכבר הוזכר. בשפה מורכבת קוראים לזה ג'נטריפיקציה. וכך כתוב בויקיפדיה על מושג זה:

"ג'נטריפיקציה (Gentrifiction) היא תהליך עירוני-חברתי בלתי מתוכנן או מתוכנן של חדירת אוכלוסיה מהמעמד הבינוני והגבוה לשכונות חלשות במרכזי ערים תוך שינוי מתמשך באופי השכונה […]. לצד יתרונות התהליך, המתנגדים לו מצביעים על פגיעתו במרקם החיים של הקהילה שהתגוררה במשך שנים במקום, קהילה המפורקת תרבותית וחברתית, אשר נדחקת מסיבות כלכליות אל מחוץ למקום מגוריה במשך עשרות שנים".

ואני טוען: לא צריך לפרק את הקהילה והשכונה כדי להסתופף תחת ההגדרה ג'נטריפיקציה. מספיק לתווך לה, בלי להתבלבל, את תרבותה, או תרבות "אחרת" כלשהי, כשהיא עטופה בנייר צלופן מרשרש, ולהשתלט, באיזו תחושת אדנות בלתי מובנת על הקיים, לכאורה כדי לשדרגו, אבל בפועל כדי לקושש עוד כמה ג'ובות ולעשות קופה. וכמו ששוק הפשפשים הפך למעוז יאפי או היפסטרי דוחה, גם אם תוסס, וגנב מבני המקום הותיקים את האותנטיות שלהם, אותה אותנטיות המשווקת כעת במחיר מופקע ובתמיכת "המערכת" חסרת התודעה, כך גם המסעדה החדשה-ישנה של השף אייל שני: גם היא, בדיוק כמו שוק הפשפשים, לא רק שמשתלטת על המרחב הציבורי ועושה בו שמות (נראה אתכם עוברים ליד המסעדה עם עגלת ילדים, למשל, או אפילו עם ילד עצמוני), היא גם מתווכת לו, בדרכים עקלקלות, את אותה תרבות, שעד לפני רגע נחשבה לבזויה ולא מתוחכמת.

Post by ‎מזנון‎.

כי הרי מה מקומם בתהליך הזה, האלים כל כך, חסר ההתחשבות? גזענות, גזענות פשוטה. כשהמזרחי הגנרי, הפשוט והלא ממותג, מציע את מזרחיותו הישירה והטבעית, זה מיד נחשב במקומותינו, בעיקר בעיר הלבנה, לתת-תרבות, או לחילופין, לתרבות נמוכה, וולגארית, "פסטיבל בשקל". אבל ברגע שאשכנזי נחשב מנסה למכור את אותה תרבות עצמה, היא הופכת מיד, כבאבחת קסם, לתרבות גבוהה, עילאית ורבע-מתנשאת. כלומר, לא התרבות היא הנמוכה והוולגארית, אלא נושאי דברה ושליחיה, שלא לדבר על צרכניה. במובנים רבים אפשר לקחת דוגמא נוספת מעולם אחר לגמרי, לכאורה לא עדתי: הפיוט, או ״מוזיקה יהודית״ כפי שקוראים לה עכשיו. כל זמן שהיא נצרכה ויוצרה על ידי מתנחלים או חרדים או סתם דתיים-מזרחים שלהם דימוי נמוך, לפחות ברמה התקשורתית, היא נחשבה למוסיקה גלותית, פשטנית וחד-גונית ("אלה עם הפסוקים המולחנים שלהם…"), אולם ברגע שברי סחרוף, קובי אוז, אתי אנקרי ואחרים, שלהם דימוי תקשורתי חזק, נגעו בה ואימצו אותה אל חיקם, היא הפכה פתאום למוסיקה חדשה, מורכבת, לטרנד לוהט שיש לפרשו ולתמוך בו, במעין ציווי תרבותי הכרחי.

ולסיכום, תנו לי להרגיע אתכם באיזו הבטחה ערטילאית: אני לדבר המבחיל הזה לא נכנס, גם אם יבטיחו לי פיתה אותנטית עם עגבניות בר שנצלו בשמש הישראלית היוקדת, אבל אני דורש, בהחלט דורש, שהמפגע התרבותי המנכס והגס הזה יוסר לאלתר ויוחזר לפרופורציות האירופאיות שלו. כי עדיף לי – ואני מדבר רק בשמי – אירופאיות מקושקשת, על פני ריקון תרבותי ותיווך קפיטליסטי חזירי של התרבות המזרחית (או העממית, כפי שהיא מכונה לעיתים), שכאשר אחי ואחיותי צורכים או משווקים אותה היא נמוכה ודוחה, ומרגע שהיא נצרכת או משווקת על ידי אשכנזי כלשהו, היא מיד הופכת לתרבות עילאית ואותנטית, המחזירה אל קהל לקוחותיה את פיסת ילדותם הנשכחת.

.

בונוס טראק:

מחר, העיר הלבנה תל אביב תחגוג את ״הלילה הלבן״. בדרום העיר (ב״בית אחותי״) תצויין האלטרנטיבה השנתית לחגיגת הלובן הזאת.

22 תגובות בפוסטהוספת תגובה
  1. מה שנכון. 'אותנטיות' הפכה מטבע עובר לסוחר, אבל לא כל סוחר.
    זה מזכיר לי את הסיפור 'הזמיר ומלך סין'. למה צריך לחכות שהזמיר ישיר אם אפשר לסדר זמיר צעצוע יוקרתי ועוד לתת לילידים הרגשה שגם נגעו בזוהר הקדוש וגם נשארו אותנטיים אבל לא מחוללים.

    • ההילה של ילדותנו הוסרה לעד, והקדוש הפך לפרעוש

  2. זו הסימולקרה, זה סופר-קפיטליזם, http://www.text.org.il/index.php?book=0704084

  3. מי שרוצה לחיות ולראות רק דברים שהוא אוהב מסביבו לא מתאים לו לגור בעיר דינאמית ותוססת כמו תל אביב ובמיוחד לא במרכז העיר.

  4. גדול, האתר הזה פשוט הופך לפארודיה על עצמו, במקום אתר ביקורתי פשוט אתר לאנשים עם בעיות זעם. יאללה יאללה ג'נטרפיקציה על קינג ג'ורג' פחחח לא בא לך רעש, מוזיקה ומסעדות אל תגור בשיא המרכז של הבלאגן בת"א. לא בא לך לשלם על פיתה כל כך הרבה? סחטיין דחוף פיתה למיקרו בבית ותאכל אותה עם החומוס אחלה האותנטי שיש לך במקרר, אבל בחייאת אל תעטוף את הסלידה שלך בעלק טיעונים ביקרותיים.

  5. נשמע ומרגיש כמו חיסול ממוקד, כפי שקרה לאחרונה- כך רון כחלילי- לפושע המלחמה בנימין בן אליעזר. ליבי ליבי לרון כחלילי ולאלו שהאשכנזים גנבו לו את השכונה, ואת התרבות, ואת המדינה, ואת האדמות, ואת האוכל האותנטי, והכל באיזו יהירות ותחושת "מגיע לי" אופיינית.

    איל שני. זה מה שאיל שני עושה:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=604523713000857&set=a.447551388698091.1073741827.447541528699077&type=1
    איל שני, בדיוק כמו פושע המלחמה בן אליעזר, מתפרנס מרצח.
    רון כחלילי, בדיוק כמו פושע המלחמה בן אליעזר, מתפרנס מעסקנות הקיפוח.
    לאחר שיגמרו לחסל את מה שכל אחד מהם מכנה, בנפרד, טרור, שלושתם יתיישבו, יחדיו, בסוף היום ויחגגו רציחת פרות לצלילי מוסיקה קלאסית.

    החזית לשחרור בעלי חיים-Animal Liberation:
    "התעללות זו לא תרבות,
    תוכניות בישול [כמו גם הבחירות לנשיאות המדינה הציונית]
    אינן חייבות להיות תוכניות סדיסטיות
    שמלמדות את דור העתיד
    כמה נחמד לשחוט בעלי חיים תמימים [וילדים תמימים]
    וכיצד לבשל מוח של עגל, לב של פרה
    וכל איבר פנימי כזה או אחר.
    אותם אנשים רחוקים מלהיות גיבורי תרבות.
    מדובר באנשים שמתפרנסים מרצח
    של בעלי חיים [ובני אדם] שחייהם היו בבעלותם
    ונגזלה מהם כל אפשרות לחופש
    ובמקום זאת כל עם ישראל [ולהבדיל, כל העולם כולו]
    צופה כיצד מבתרים אותם לחתיכות.
    הגיע הזמן שאותם אנשים המתפרנסים מרצח
    יתביישו על מעשיהם,
    [כנ"ל תומכיהם]
    אין לכסף זה שום ברכה
    דיי לצביעות
    בעלי חיים אינם מוצר [ גם ילדים פלסטינים אינם מוצר]
    עזבו אותם במנוחה
    שחררו אותם מהצלחות
    הם אינם נועדו לשרת
    את גחמותינו".

    רון כחלילי, אתה מבייש את תומכי בל"ד.

  6. האוכל אכיל, אבל יקר וסתמי.
    האווירה שמחה והמלצריות אשכנזיות וכוסיות,
    לכן הייתי יושב שם.

  7. הוילה הלבנבנה שהוקמה במזרח(התיכון) ע״ח הילידים המזרחים… (מוסלמים,נוצרים,יהודים, דרוזים,צ׳רקסים,בהאיים,אחמדים וכו׳)…
    תוחלת חייה כממוצע חייה של אשה במדינה…
    היינו:84, דהיינו עוד 17שנה יא-מנאייק…
    הספירה לאחור החלה…

  8. אתה כל כך טרחת לכתוב ולסגנן את מה שכולם יודעים. לא מרגש אותי.
    המקום מצליח כי זה אייל שני, והכל בסדר. הייתי עושה אותו דבר במקומו. ואם יש גימיק הכל הולך. זה עושה טוב לרחוב קינג גורג שמלא בחנויות משעממות.
    והאמת הפיתה גלידה בננה עולה 5 שקלים ואתה גם יכול לקחת חינם פיתות עם טחינה רוטב עגבניות שמנת וחמוצים, כך שאם אתה
    ישראלי כמו ישראלי אפשר לפתוח שולחן אצל אייל שני ולצאת בזול.

  9. נראה לי קצת התבלבלת
    האוכל טעים הפיתה מושלמת המחיר לא ממש זול
    המוסיקה שמחה ואנשים מבסוטים
    למה זה מפריע לך שלבן שם מוסיקה של שחור
    גם אותי אייל שני מעצבן לפעמים אבל לפעמים הוא מצחיק ומשעשע ולא צריך לקחת אותו ממש ברצינות הוא טבח לא שר החוץ
    ונכון שמי שעובד שם מרגיש רוקסטאר אבל בכייף הם ילדים ומותר להם לשמוח עדיף מאשר להתבכיין
    ותמיד עדיף לשלם ארבעים ש״ח על בשר משובח מאשר שלושים ש״ח על שווארמה בינונית
    ובתור חצי לבן חצי שחור די כבר עם הדיבורים המשעממים על קיפוח עדתי
    מי שמרגיש מקופח ישאר מקופח
    ובברכת god is one and וכולו מין אללה
    תכנס ותזמין לך איזה מינוט קטן

  10. מקופח מקצועי ומשעמם.
    אריס סן זה כנראה של אבא שלך. גם פיתה וטחינה.
    אני מציע שתקים משטרת אותנטיות ותבדוק צפיפות פיגמנטים לפני שאתה מאשר למישהו ללחוץ על הפליי אם הדיסק הוא של זהר ארגוב במקרה

  11. ל"אותנטיות" של שני, כמו הפיתות והניירות "הפשוטים", יש מטרה אחת: לעשות כסף.
    והוא מצליח בזה. זה הכל. כל השאר פירוש רש"י.

  12. מסכימה איתך לגמרי. אבל לא הבנתי מה אתה רוצה מברי סחרוף וקובי אוז אני לא חושבת שהכוונה שלהם הייתה להרוויח כסף או לנכס לעצמם את הפיוט (וקובי אוז מזרחי בעצמו). מה אתה מציע שרק מזרחים ישמעו ויעריכו מוזיקה מזרחית ? לא זה מה שרצית שהתרבות המזרחית תקבל את המקום והכבוד הראוי לה בחברה?. אני מסכימה שכשזה מגיע ממניעים נצלניים וטרנדיים וכדי להרוויח כסף זה מגעיל אבל לבקר את כל מי שמתעסק במוזיקה מזרחית או פועל במרחב הזה והוא לא בהכרח מזרחי בעצמו נראה לי מסוכן .

  13. ״כשהמזרחי הגנרי, הפשוט והלא ממותג, מציע את מזרחיותו הישירה והטבעית, זה מיד נחשב במקומותינו, בעיקר בעיר הלבנה, לתת-תרבות, או לחילופין, לתרבות נמוכה, וולגארית, "פסטיבל בשקל".״
    מיהו ״המזרחי הגנרי״ שלך? חיים כהן הוא לא גנרי? אתי אנקרי לא גנרית? אז מי גנרי? אולי אתה כאן הגזען הכי גדול? אה חבוב? או שמה שניסית לעשות זה לקחת את העובדה הטאוטולוגית לפיה כשאנשים לא מפורסמים עושים תרבות אותנטית הם לא זוכים להוקרה לה זוכים אנשים מפורסמים ולעטוף את זה בבאזז וורדס כמו ״ג׳נטריפיקציה״ כדי לשוות לעצמך תדמית אינטלקטואלית?
    מאיזה אוב העלית את השדים העדתיים המצ׳וקמקים שלך? המאמץ המיוזע שלך לייצר איזו נפיחה אנטי אשכנזית מכלום ושום דבר הרבה פחות אותנטי מפיתה עם כרובית במחיר מופקע.

  14. תגיד רגע, אם כבר דיברת על אותנטיות: מה אותנטי בכל "המסעדות המזרחיות"?
    זה אוכל ערבי ולפעמים גם טורקי. חומוס. טחינה. פלאפל (טעמייה). שיש-קבב. שווארמה (דונר).
    אין ליהודי תימני שום קשר לפלאפל. אין ליהודי מרוקאי שום קשר לסיח כבד אווז.
    אבל אתה כמובן תילחם על זכותם לשמור על "האותנטיות המזרחית" הזו, מה? ותעליב במקביל את האשכנזי המתמזרח – מזרח שכל-כולו הוא שוד של הערבים ע"י יהודים, מכל העדות.
    אייל שני הוא איש מזויף. בדיוק כמו שהמסעדנים המזרחים הם זיוף אחד גדול. כל המטבח המקומי מבוסס על שוד ומרמה. וצביעות גרועה מטיפשות.

  15. לכותב המדופלם שלום

    בעולם שמתבסס על שלילת כל זהות קולקטיבית אותנטית, שרואה בדת כיציר כלאיים פרימטיבי שתכליתו סימום ושליטה בהמון(להלן אופיום), ועוד
    קרי בעולם ששולל כל מסורת וכל מוסד מסורתי כ"מפלים" או "לא אמיתיים" מה שתיארת הוא תוצר בלתי נמנע.

    קפיטליזם, קרי שוק חופשי הוא *צורה כלכלית* שבהעדר תוכן תרבותי נבדל ממנה הופך להיות *מהות תרבותית* – מדוע? כי מלבדו לא נותר דבר.
    ללא זהות מסורתית ע"ב דת, לאום, קהילה ברורה ומובחנת, שבט ועוד
    לא נותר מלבד הקפיטליזם – ומדוע?
    מכיוון שהוא הדבר היחידי שיש עליו הסכמה כללית, בין אנשי המעשה, שהוא עובד.
    הוא לכאורה 'הרציונאלי' ובכך כולם מתייצבים לתפיסתם – בתפיסתו
    לא בגלל שהוא נועד להיות תרבות אלא בגלל העדרה של כל מסגרת זהותית אחרת.

    את העדרה של המסגרת הזהותית *האחרת* ניתן לתלות בעקרון השלילה המרקסיסטי(ובמידה מה גם בז ההגליאני), באם שללת כל תוצר תרבותי שאיננו 'מושלם מוסרית' לפי חזון הגאולה המרקסיסטי, שללת כל תוצר תרבותי שהוא(גן עדן ,עד כמה שידוע לי, לא נבנה על ידי אדם).

    בשלילת כל המוסדות המסורתיית שיצקו חומר אנושי לידי ז\הות מובחנת, ותיוג הזהויות הללו כ'רע' ע"ב היותה 'מבדילה' השמאל והימין הרדיקליים אחראיים למה שכתבת כאן יותר מכל.

    חברה נטולת סמכות מסורתית דינה ניהליזם פרוא כפי שתאר ניטשה, חברה של סיפוק היצרים הנמוכים ביותר כבפס ייצור של פסבדו הגשמה.

    כה אמר השמרן המשוקץ
    אוייב כל כותב כאן.
    אשמח אגב לביקורת בשפה נאותה וללא מילים גסות או תוקפנות מיותרת.

  16. אני מצטער, אולי אני לא מבין משהו, אבל אני חייב לשאול: יש גבול לבכיינות?
    על מה בעצם מתלונן כותב טור "דעה" זה?
    על העלמותה של "תרבות בלתי אמצעית" ו"חום"? מה זה אומר בדיוק?
    איך זה קשור לנושא העדתי? כי אשכנזים קרים ומזרחיים חמים? בדקת כמה מתוך ההיפסטרים והיאפים בשוק הפשפשים הם מזרחיים וכמה אשכנזים? או שברגע שהם "היפסטרים" הם בעצם אשכנזים אוטומטית?

    אתה כ"כ עסוק בלהתקרבן שאפילו כשאתה עוסק במוזיקה, אתה מספר לנו שהמוזיקה המזרחית הצליחה רק בזכות "אנשים עם דימוי תקשורתי חזק". מה זה אומר? איך נוצר הדימוי התקשורתי החזק הזה? ירד מלאך מן השמיים? גם לאייל גולן היה דימוי תקשורתי חזק. איך זה קרה? אבל למה לעסוק בזה? עדיף להתייחס לזה כמצב נתון, מבלי בכלל לתהות אם עצם זה שלאנשים שעושים מוזיקה אחרת יש "דימוי תקשורתי חזק", זו לא אנטיתיזה לכל הבכיינות שלך בנושא זה.

    והדבר הכי אבסורדי בבלוג הזה? אני לא מכיר את הרקע של הכותב, אבל הכתיבה כאן כל כך גרוטסקית, שהיא משאירה תחושה כאילו זו פרודיה שנכתבת בכוונה תוך שימוש בכל סטראוטיפ אפשרי שאשכנזי מדביק למזרחי במדינת ישראל. מתחיל בשם של הבלוג ("תחזיקו אותי, למה אני עצבני אש"), ממשיך בדיבורים ריקים וחסרי תוכן על "אוטנטיות" ו"בייתיות בלתי אמצעית". ונגמר בקישור לאיל גולן, שהוא והמוזיקה שלו הם שיא הזבל הממוסחר שרק אפשר לדמיין.. אתה, אתה ולא אף אחר מרוקן את התרבות המזרחית מכל תוכן, ולא האשכנזים סביבך! אתה זה שכבר בשם של הבלוג שלך בוחר להדגיש דווקא את מאפיין האלימות, שהדביקו בישראל ליוצאי עדות המזרח. אתה זה שמדבר על מזרחיים כאילו הם כולם יוצאי איזה כפר קטן ונידח במרוקו וכל אשכנזי שעומד מולם הוא איזה מבקר בגן חיות, שמחפש "קשר בלתי אמצעי". אין משכילים מזרחיים? אין פילוסופיה? אין מוזיקה שהיא לא אייל גולן? אין תחכום? ומקור הידע היחיד שקיים בעולם זו ויקיפדיה?

    נ.ב בדרום העיר, ביפו, יהיו גם הופעות של להקות אינדי ואלטרנטיבי. אבל אותך זה לא מעניין, כולם שם אשכנזים (אם כי אני יכול להשבע לך שמהכרות אישית איתם חלקם תיימנים).

  17. אשכנזים פחדנים צאו מהארון הגזעני שלכם "אין לי שם" . אין לכם שם, אין לכם עדה אתם הרי "ישראלים" שקופים חסרי צבא עדה ומוצא.
    בנוסף גם בורים גדולים . "אני לא מכיר את הרקע של הכותב" אז תעשה גוגל חמור! רון כחלילי הוא פיגורה תרבותית ידועה וחשובה ממקימי אתר בריזה, במאי ופובליציסט. הגיע הזמן שתכיר.

    ולעניין הפוסט- רשימה מצויינת של רון כחלילי שהיטיב לתאר את הבחילה מההתמזרחות הבהמית של הקפיטליסטים. מסעדה מבחילה של אייל שני. כמעט הקאתי כשראיתי את הרקדנית על הדלפק. איזו זילות של אמנות נפלאה.

    • תודה על תגובה חכמה במיוחד.

      לא ידעתי שההכרות עם מישהו כמו רון כחלילי מהביצה המקומית זה סממן לבורות או להשכלה מנגד. מניח שהוא נושא המחקר של דוקטורטים וספרים רבים ומלומדים, אני פשוט בור ועם הארץ, אז אני לא מכיר אושיות תרבות חשובות כמו "מקים אתר בריזה" (לתומי חשבתי שבריזה היה ערוץ ביס, אבל מילא).

      הדברים הבהמיים היחידים כאן זה אנשים כמוך עם חוסר היכולת לכתוב משפט אחד, בלי להשתמש במילים כמו "חמור". אכן, לי "אין עדה"; היא לא מעניינת אותי. מעניינות אותי עובדות, או לפחות כנות בסיסית מינימאלית. מעניינים אותי האנשים שעומדים מולי, ולא חלוקה מפגרת ל"מזרחי טהור" ו"אשכנזי קפיטליסטי מזוייף", כאילו באיזה אורח פלא כל מזרחי שמצליח הוא אוטומטית משתאכנז, היפסטר וכבר לא אמיתי ואוטנטי, מה שזה לא יהיה. ולמעשה הייתי אפילו שמח להבין מה היא ואתה ה"אונטיות" שאתהם מבכים כל הזמן, אבל מכאן לא תגיעה התשובה.

      היא לא תגיע כי אותכם הרי זה לא מעניין. לא אותך ולא את כותב הבלוג. בגלל זה לך יותר קל לקרוא לי "חמור" כי אני לא מעריץ של "בריזה", ולו יותר קל לפתח תאוריות על "אומנים שמצליחים כי יש להם דימוי תקשורתי חזק", שנפל עליהם משמיים, וכמובן גם להדגיש כל הזמן כמה הוא עצבני. ולענות על שאלות של ממש? זה ל"חמורים" שלא יודעים להפעיל גוגל.

      לי רק נשאר לתהות מה היה קורה אם הייתי פותח בלוג וקורא לו "תחזיקו אותם, אני מפחד" ובו מדביק למזרחיים את כל הסטראוטיפים שרון כחלילי, את ועוד כמה מדביקים כאן. מניח שהייתי מואשם אוטומטית בגזענות, אורינטליזם ושאר הירקות. אבל כשמישהו ריק מתוכן כמו הכותב כאן מדגיש את העצבים כמאפיין הבסיסי ביותר בזהות העדית – אתנית שלו? כשאתם כותבים על "התמזרחות של קפיטליזם" ועושים איזו רומנטיזציה של "המזרחי האמיתי" כאיזה פועל חמוד וטוב לב, שכל מה שמעניין אותו זו צלחת החומוס שעומדת מולו?
      נו, ברור שאז זה בסדר. בדיוק כמו בטור עלק אירוני אחר שפורסם כאן, עם הכאילו בדיחה על השימוש במילה ערס.

      החלק הבאמת עצוב הוא, שאת אפילו לא מבינה מה הגורו שלך, שלא טרחתי לחקור עליו בגוגל כותב. כמה זה עלוב, כמה זה מבזה כל יוצא עדות המזרח, שיש לו טיפה יותר שאיפות מלשמוע אייל גולן. כמה זה מקבע איזו תפיסת עולם של איך מזרחיים "אמיתיים" אמורים להתנהל; תפיסת עולם שהיא שיקוף מוחלט של סטארוטיפים שהדביקו להם במשך שנים.

      נו מילא, למה כבר אפשר לצפות מאנשים שמבחינת החלוקה ל"חמורים ולא חמורים" מתבססת על היכרות עם רון כחלילי וחיפושים עליו בגוגל.

    • הרקע של הכותב: (מתוך: גוגל.co.ps)
      ראה 4 דקות מהסרט "אשכנז" בו מדבר זחאלקה והחליט לתמוך בבל"ד.
      ראה 4 דקות של פרופגנדה ציונית והחליט כי בפושע המלחמה בן אליעזר נעשה סיכול ממוקד.
      שמע 4 דקות זעקות שבר של עגלים שנרצחו לצלילי אריס סאן וזהר ארגוב, אהובה עוזרי ופיוז'ן מזרחי מקושקש, לעיתים אפילו לצלילי מוסיקה הודית, והתגעגע לסיר הבשר אשר במצרים.
      הצהיר במשך 4 דקות – זמן כתיבת היללה הזו – שהסיכול הממוקד המנכס והגס הזה יוסר לאלתר ויוחזר לפרופורציות האירופאיות שלו. כי עדיף לו – ואני מדבר רק בשמו ובשם בנימין בן אליעזר – מוסיקה קלאסית אירופאיות מקושקשת, על פני סיכול ממוקד לצליליה של התרבות המזרחית (או העממית, כפי שהיא מכונה לעיתים), שכאשר אחיו ואחיותיו רוצחים לצליליה היא נמוכה ודוחה, ומרגע שהיא מנוגנת על ידי אשכנזי כלשהו, בפסנתר(!) היא מיד הופכת לתרבות עילאית ואותנטית, המחזירה אל קהל לקוחותיה (ביניהם תומכי בל"ד???) את פיסת ילדותם הנשכחת.

      חנין זועבי: "יש שלוש קטגוריות של מזרחי שהם יכולים להריץ לנשיאות (או לראשות הממשלה, או למועמדות לבגצ, וכו' וכו'). זה שאוהד ומעריץ את ישראל, זה אחד. זה שמסכים עם המדיניות הישראלית ומאמץ את הטענות הישראליות, את המודעות הישראלית, ואת השיח הישראלי, זה השני. ואת זה שלא מסכים אבל שותק.
      אבל זה שלא שותק, ולא רק שהוא לא שותק ואומר שהוא לא מסכים, אלא שיש לך את השיח שלך, יש לך את הלקסיקון שלך, את שוברת את כל המושגים שהם בקונצנזוס. למשל: "בבנימין בן אליעזר נעשה סיכול ממוקד", ואת אומרת לא, בנימין בן אליעזר הוא פושע מלחמה.
      […] אז הבעיה היא לא שאני אומרת את זה. הבעיה היא שאין מספיק אנשים שאומרים את זה. הבעיה היא שאין שמאל מזרחי. לכן יכולים לצייר אותי כאילו אני פרובוקטיבית. אני לא פרובוקטיבית בכלל. אבל השיח הזה נעדר, נסתר".
      ראיון עם לילך בן דוד, אתר שיחה מקומית.

      בחורבנה של תרבות, או נכון יותר תת התרבות, שעבר זמנה מהעולם, אם היה לה מקום אי פעם, של אי השימוש בתואר פושע מלחמה עבור פושעי מלחמה, ננוחם.

  18. כל מילה זהב. כאשכנזי שאנשים מדברים חופשי לידו, אני יודע בדיוק כמה גזענות פלצנית מסתובבת בשטח. רון, תמשיך לתת בראש לחבורת נטולי האישיות האלה, שמבססים את הזהות שלהם על גזע מעמד כלכלי ושאר הבלים. כל תגובה זועמת מהסוג הנ"ל, כמובן לרוב בהסתרת השם, מעידה שהצבת אותם מול המראה.

  19. אכן קשים ומרים כלענה הם חייו של המזרחי המודע , לא הספיקו כל ההתעללויות בעבר כעת בא לבנבן רודף בצע ומעז לקחת לו את האותנטיות שכידוע רשומה על שמו בטאבו , ועוד מוסיף חטא על פשע אותו אשכנזי מתנשא ומעז להשמיע במסעדה (תחזיקו את הכיסא) שירים של ז ה ר א ר ג ו ב!!!!
    הכסדום היינו ? הלעמורה דמינו?

הוספת תגובה

אנא כתב/י את שמך

חובה לכתוב שם

אנא כתב/י כתובת אימייל בתוקף

חובה לכתוב כתובת אימייל

אנא כתב/י את הודעתך

קפה גיברלטר © 2017 כל הזכויות שמורות